Eva

Eva je med ženskimi imeni v Sloveniji na 30. mestu. Po podatkih Statističnega urada RS je bilo 1. 1. 2012 z imenom Eva poimenovanih 7249 (ali 0,7 % vseh žensk) (2008: 6339; 1994: 3039; 1971: 865) oseb. Podatki po obdobjih kažejo, da se je zanimanje za ime Eva začelo zelo povečevati po letu 1970 in se je – če štejemo samo zadnje desetletje – prebilo celo na drugo mesto za imenom Nika. Različice: Evelin (176), Evelina (202), Evica (58), Hava (79), Eveline (6), Evita (81), Evka.


    God:

    • 5. april
    • 24. december

Eva je svetopisemsko ime. Izhaja prek latinskega in grškega Eva iz hebrejskega imena Havvah. To razlagajo kot 'mati živečih' in povezujejo z besedami hajjah 'živeti', havva 'življenje, telo' in haiia 'živa, živahna'. Hebrejskemu imenu Havvah ustreza arabsko Havva, turško Havva in muslimansko ime Hava. Ime Evelina je izpeljanka iz imena Eva ali pa zloženka s sestavino -lina, ki je lahko skrajšana oblika iz imen s to sestavino, npr. Karolina. Ime Evita je španska ustreznica slovenskega manjšalno ljubkovalnega Evica. Manjšalno ljubkovalni in predvsem klicni obliki sta tudi Evi in Evka.

Po stari zavezi je Eva žena Adama in pramati človeškega rodu. Bog jo je ustvaril iz Adamovega rebra. Prevarana od kače je pojedla sadež z drevesa spoznanja dobrega in zlega, kar je bil Bog prepovedal. Pregovorila je tudi Adama, da je pokusil sadež. Zaradi tega sta bila oba izgnana iz raja. Določeno je bilo, da odslej skrbita za svoj kruh v potu svojega obraza (god 24. decembra). Po islamski veri je Hava ime prve ženske na svetu in ustreza svetopisemski Evi (Adamovi ženi). V koledarju je 5. aprila še Eva, belgijska spokornica (u. 1265).

V vsakdanji splošni rabi Eva pomeni 'ženska sploh, zlasti zapeljiva'. V zvezi s tem so Evine hčere 'ženske', Evini sinovi pa 'ljudje'. Na svetopisemsko Evo se navezuje tudi izraz biti, hoditi v Evini obleki, tj. 'gol, nag'.

Na Slovenskem so nekatera imena iz stare zaveze imela zelo nehvaležno, zapostavljalno poimenovalno vlogo. Dajali so jih nezakonskim otrokom, da so jih tako ločevali od zakonskih, poštenih. O Evi in Suzani v taki vlogi je npr. pisala Zofka Kvedrova v noveli Zločin.

Zajemi vsak dan

Slaviti Boga, to je odgovor blagoslovljenih, ki razumejo svojo nalogo in z njo smisel svojega zemeljskega bivanja.

(Lojze Kozar)
Sreda, 22. November 2017

Ognjišče na Facebooku

Na vrh