Page 14 - Križev pot - Ljubezni pot
P. 14
lejši zemeljski barvi, ki jo v podobnih odtenkih tudi
najdemo na freskovnih upodobitvah. Slogovno se
ujemajo tudi poudarjene roke in noge tako na fre-
skah kot na križevem potu.
S freskami se ujema tudi pritrditev podob križe-
vega pota, saj ne »visijo« na steni, ampak so zaradi
svoje sorazmerne tankosti pravzaprav skoraj zlite
s steno, podobno kot freska. To je tudi najprimer-
nejša oblika poslikave cerkva, v katerih naj bi
stene odslikavale skrivnost, ki se dogaja na oltarju
in v srcih vernikov: to pa je skrivnost Božje ljube-
zni, ki se je učlovečila v Jezusu Kristusu in se pose-
bej izrazila v njegovem trpljenju, smrti in vstajenju,
kar je skrivnostno, zakramentalno ponavzočeno
pri vsaki sveti maši. To je skrivnost Boga, ki se ne
menja, zato se tudi na stenah cerkve naj ne bi po-
ljubno menjavalo podob. V Bogu je vse vključeno v
nerazdružljivo celoto.
N Nekaj namigov za molitveno »vstopanje«
v podobe križevega pota
Na upodobitvah križevega pota izrazito izsto-
pata Kristus in križ; vse drugo ostaja obrobno.
Kristus je bel, čist in brez vsake sence – povsem
Božji, ves v Svetem Duhu, križ skoraj črn. Na kri-
ževem potu si jasno stojita nasproti bela in črnor-
java – Kristus, Bog, in trpljenje, zlo.
Križ je ogromna temna gmota, pravzaprav naj-
jasneje razpoznavna podoba, kakor da želi reči, da
Križev pot – Ljubezni pot 49