Page 10 - In za pot veste
P. 10
– Vsem mora biti zagotovljeno dostojanstvo v (so)
bivanju,« je modroval Janez.
»To vajino govorjenje zveni kot lepe sanje,« sem
rekel. »Danes politiki, ekonomisti … še zdaleč ne
poskrbijo za vse. Peščica ljudi – osem jih je, ki
imajo toliko kapitala kot revnejša polovica člove-
štva. In to naj bi bila vredna skrb za skupni dom
na tem našem planetu!?!« Govoril sem iz prizade-
tosti – tudi iz gneva: »Kako je mogoče, da kljub to-
likšnemu številu ekonomistov in politikov, ki jih je
izvolilo ljudstvo, da bi služili skupnemu dobremu,
ječi naš planet zaradi očitnih krivic, ob katerih
vsak dan duševno in/ali telesno umira na sto ti-
soče prebivalcev – ne le ljudi, tudi živali, rastlin …
»Ta naš modri planet je moder le zaradi modri-
ne oceanov in ne – če gledamo globalno – zaradi
modrosti tistih, ki so se izpostavili za odgovorne,«
me je potrdila Neža.
»Ne razumem,« sem nadaljeval, »zakaj se ob
tolikšnem prizadevanju stroke za blaginjo in ob
velikem tehničnem napredku, ki naj bi olajšal
naše življenje, preveša stanje sveta v vedno globljo
stisko za brezpravne? Revščina še vedno narašča
… Zakaj se dogaja toliko gorja? Zakaj se kljub ne-
nehnemu ‘prizadevanju’ odgovornih za javni bla-
gor, poglablja stiska v prostoru in času?«
»Vsak dan umre zaradi revščine samo otrok pri-
bližno 36.000,« je z bridkostjo pripomnila Neža.
In Toro je bevsknil tja nekam v daljavo, kot da ra-
zume, da tam nekje v tistih glavah, ki krojijo življe-
nje drugim, nekaj ni dobro.
»To je zato, ker ne razumemo jezika prevare. Ne
razume ga niti večina politikov, ne ekonomistov,
28
11. 02. 2020 10:07:30
In za pot veste.indd 28
In za pot veste.indd 28 11. 02. 2020 10:07:30