Page 12 - In za pot veste
P. 12

Spoznavanja so se preigravala – se v sprošče-
                 nosti igrivo dopolnjevala v nove uvide … In potem
                 nam je bil tam, na vrhu Velikega Zvoha, ponujen
                 pogled v neizmerno … Janez je kot očak strmel tja
                 predse in iz sedanjosti – takrat še nisem vedel, da
                 še bolj iz preteklosti – iskal navdih za to, kar se
                 more prebuditi v prihodnosti.
                   Toro je bevsknil h krokarju, ki je – očitno vajen
                 obiskovalcev – prišel poiskat delež od malice po-
                 potnikov. Neža mu je vrgla košček kruha, ki ga je
                 spretno zgrabil s kljunom in odletel. Zrli smo za
                 njim. Pogled nam je vodil v prostranstva.
                   »Razmišljam…,« se je oglasil Janez.
                   »O čem?« sem bil v radovednosti nestrpen.
                   »Razmišljam o atenski – starogrški šoli … Vidim
                 učitelja, ki se sprehaja z učenci po hodniku – po
                 kolonadi/stebreniku in pripoveduje učencem …«
                   V mislih se mi je vzbudil prizor Sokrata –
                 učitelja, ki stopa med stebri sredi mladih in jih
                 nagovarja. Arstip, Ksenofon, Antisten, seveda
                 tudi Platon  … – mnogi nadobudneži ga zavzeto
                 poslušajo …
                   »Stebri, med katerimi so hodili, so predstavljali
                 temeljna spoznanja, ki so jih morali učenci osvoji-
                 ti. Samo temeljno znanje je bilo pomembno. Kar
                 je preveč, je odveč. Lahko je celo moteče,« je pou-
                 darjal Janez pomen bistvenega.
                   »Zakaj je manj več?« sem povprašal že iz prego-
                 vornega uvida.
                   »Preveliko število nebistvenih informacij, ki se
                 jih mora učenec naučiti, zasiti misel. Temeljna
                 spoznanja morajo misel vzbuditi v radovednost,
                 v iskanje, v nadaljevanje. Stebri so predstavljali
                 osnovno znanje, stebri so bili nosilci za nadaljnje

                                        44







                                                                11. 02. 2020   10:07:31
 In za pot veste.indd   44                                      11. 02. 2020   10:07:31
 In za pot veste.indd   44
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17