Page 10 - Pričevalci vstalega Kristusa
P. 10

pogosto prehitro in brez potrebe ranjen. In če sem občutljiv, potem je na
                   mestu, da resno premišljam, ali ni moje občutljivosti krivo samoljubje.
                   Odmreti moram svojemu samoljubju, zaljubljenosti vase. To pa je ži-
                   vljenjska naloga, če je občutljivost moja življenjska slabost (n.d. 51).
                 9.  »Imejmo bodisi telesne bodisi duševne bolezni za izraz posebnega
                   božjega usmiljenja.  Izkazujmo  tistim,  ki  imajo  te bolezni posebno
                   spoštovanje«. Duhovni pisatelj Sodja daje za velik zgled Frančiška. Prav
                   gotovo ne bi bilo lahko vsakemu poljubiti ran gobavega človeka. Franči-
                   šek je s tem dejanjem premagal v sebi odpor, ki ga je imel spočetka do
                   gobavcev. Podobno je ravnala misijonarka ljubezni sv. mati Terezija v In-
                   diji, ko je po ulicah Kalkute reševala gobavce … Gledati iznakažen obraz,
                   zmaličeno telo ni vedno lahko. Šele ko odkrijem v njem Gospodov obraz,
                   bom počasi dorastel do tega spoštovanja … Ko je nekdo od daleč gledal
                   sestro usmiljenko (je zapisal Sodja), s kakšno ljubeznijo in pozornostjo
                   skrbi za takega siromaka, ki ga je bilo težko gledati, ji je rekel: Jaz bi tega
                   dela ne prevzel niti za veliko plačo. Odgovor sestre: »Jaz ga ne bi za noben
                   denar!«
                 10. »Glejmo hibe, bodisi telesne bodisi duševne, kot izraz posebnega božjega
                   usmiljenja in imejmo spoštovanje do tistih, ki imajo te pomanjkljivosti.«
                      Dodik, ki je eden od najboljših poznavalcev Vincencija, poudarja, da
                   je tudi Salezijanska družba zrasla iz miselnosti Vincencija in Franči-
                   ška Saleškega. Don Bosko je poimenoval svojo redovno skupnost po sve-
                   tniku F. Saleškem.
                      In kako je v svoji skladni naravi Bosco našel pot do mladih, velikokrat
                   zavrženih življenj, in iskal za njihovo zunanjostjo božjo dobroto. Kar je
                   misijonarjem in posebej sestram naročil Vincencij, to je don Bosco svo-
                   jim duhovnim sinovom položil kot temelj salezijanske vzgoje. To je tako
                   imenovana preventivna metoda.
                      Spoštovanje, ki je podlaga resnične ljubezni, se ne ustavi na zunan-
                   josti. Vincencij je sestram odkrito povedal, da bodo srečale uboge, zlasti
                   kaznjence, ki bodo preklinjali, bodo grobi in neotesani ter nehvaležni, a
                   naj za vso to kruto zunanjostjo iščejo človekovo osebo in na dnu človeške
                   osebe še božjo podobo (n.d. 61).
                 11. »Bodite kakor sončni žarek, ki sije na blato, a nič ne izgubi na svo-
                   ji lepoti.« To misel je Vincencij zapisal sicer sestram, a velja za vsakega



                                               134



                                                                              2. 08. 2021   15:13:28
         Pricevalci vstalega Kristusa.indd   134
         Pricevalci vstalega Kristusa.indd   134                              2. 08. 2021   15:13:28
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15