Page 11 - Pričevalci vstalega Kristusa
P. 11

človeka. Čemu pa naj bomo na svetu, če ne zato, da bi izžarevali božjo
                     lepoto, in to v svet, v katerem živimo, in je morda zelo umazan …
                       Vincencij zelo praktično svari pred razdiralno kritiko, ki samo podira.
                     Svetnik je vedel, kako nizko je živela tedanja duhovščina. Na nobenega
                     pa ni kazal s prstom. Pač pa je s svojim zgledom pritegnil najboljše za
                     seboj. Postal je miroljubni reformator. V zgodovini krščanske obnove
                     niso uspeli tisti, ki so bičali Cerkev, od Luthra, Kalvina, Zwinglija ali
                     do Hansa Kuenga ali Drevermana v današnjem času. Uspeli so tisti, ki
                     so spoštovali tudi izgubljene in jim miroljubno s svojim poštenim kr-
                     ščanskim življenjem kazali pravo pot. Pomislimo samo na sv. Frančiška.
                     O nikomer ni rekel žal besede. Pač pa je reformo začel pri sebi.
                       To obnašanje pristnih svetnikov prenesimo v naš čas. Začeti moramo
                     pri sebi, potem šele pri sobratu ali sestri. Tudi boj za resnico je včasih tak,
                     da pušča za seboj pogorišče. So zavestno trdosrčni ljudje (med njimi je
                     tudi nekaj »duhovniških posod«), ki ubijajo, ne zdravijo. Sodja lepo pou-
                     darja: »Vedi, da živiš sredi pokvarjenosti, a o njej niti ne govoriš preveč.
                     Morda tudi v cerkvenih krogih preveč poudarjamo važnost, da kažemo
                     na rane. Bolje bi bilo, da bi bili sončni žarki, ki bi svetili in ogrevali. Kot je
                     starček Simeon prepoznal Luč sveta v Marijinem otroku, tako naj v meni
                     ljudje odkrijejo Kristusovo luč. To je moja svečnica« (n.d. str. 64–65).
                  12. »Kako lepe uspehe imajo tisti, ki so nenavezani. Le za Boga jim je in
                     Bog jih vodi.« Odločilno za vsakega redovnika ali duhovnika je, da nosi
                     Boga v svoji duši. Lepo je zapisal Otto Ludwig: »Kdor ne nosi nebes v
                     samem sebi, jih zaman išče po celem svetu. Nositi kos nebes. Kakšen
                     privilegij! Toda, kakšna odgovornost!« Sodja ob tem pripominja: »Vsaka
                     stran mojega dnevnika bi morala biti zapisana tako, da bi bil z velikimi
                     črkami na vrhu zapisan Bog in z malimi na dnu jaz. In tudi ta jaz mora
                     počasi izginiti, da bi mogel za svetim Pavlom ponoviti: »Ne živim več jaz,
                     v meni živi Kristus!«
                  13. »Koliko dobrega boste lahko storili, če boste imeli dve kreposti: ljube-
                     zen in spoštovanje.« Ni ljubezni, če ni spoštovanja. Tudi spoštovanje je
                     lahko mrzlo, uradno, če ni topline ljubezni …
                       Vincencij je v šali povedal veliko resnico: »Če v kakšni redovni hiši ni
                     sestre pokore, je treba z zlato kočijo ponjo. Nazadnje smo drug drugemu
                     pokora, ker smo pač različnih značajev, prišli smo iz različnih okolij, zato
                     velikokrat potrebujemo mesece, da se uskladimo … Vsakdo iz izkustva



                                                135



                                                                              2. 08. 2021   15:13:28
         Pricevalci vstalega Kristusa.indd   135
         Pricevalci vstalega Kristusa.indd   135                              2. 08. 2021   15:13:28
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16