Page 11 - Tebi Slovenska krajina
P. 11

Tebi slovenska krajina:Layout 1  12.6.2019  13:08  Page 39





                                         I. Zgodovinsko ozadje medvojnih in povojnih obtožb
                  Ta gremij je kril vse njegovo življenje in delo, in mu služil kot izho-
               dišče zahtev, akcij in programov na družbeno-političnem področju, zato
               je razumljivo, da je bil v povojnem realsocialističnem miljeju, ko je bila
               vera etiketirana kot nosilka mračnjaštva in zasužnjevanja človeka, Kle-
               klov »duhovni« vidik v ocenah realsocialistične misli odrinjen na rob,
               zanikan ali pa grobo omalovaževan, v ospredje pa postavljena nerevo-
               lucionarna Kleklova drža, na osnovi katere se mu je potem odrekala in
               osporavala narodna zavednost. Tako si npr. Miško Kranjec v svojih
               delih, v katerih sicer konotira Boga in krščanske vrednote, rad privošči
                                                            57
               Klekla kot »nabožnega romarja primitivnosti« , ali pa mu oporeka celo
               pristno duhovniško držo. »Njegovo brezmejno svetohlinstvo se je odelo v
               plašč zlaganega asketstva, kjer se mu še tako umazano sredstvo spremeni v
               pravo in zveličavno orožje, s katerim se potem hrabro bojuje, ko je to najprej
               temeljito posvetil.« 58
                  Seveda pa agitpropovske »analize« Kleklove osebnosti in dela prek-
               murske katoliške duhovščine ob prelomu 19. stoletja niso obšle njihove
               »nacionalne neosveščenosti«. Tako Franc Zadravec piše: »Vseslovensko
               nacionalno osveščanje v drugi polovici 19. stoletja se je ustavilo na Muri,
               prekmurska  posvetna inteligenca pa se je razen redkih učiteljev sproti mad-
               žarizirala, zlasti na prelomu stoletja in pred prvo svetovno vojno, ko so za-
               čeli Madžari sistematično preganjati slovenski jezik. Zaradi tega je skromno
               nacionalno gibanje te dobe v Prekmurju vezano na službeno politično kon-
               zervativno usmerjeni domači kler.« 59



                                           6. Nova maša

                  »Kako je bilo, ko ste začeli z javnim delovanjem v Slovenski krajini, go-
               spod poslanec?« je zastavil vprašanje Kleklu sodelavec Slovenca ob desetle-
               tnici priključitve Prekmurja k Sloveniji. Klekl je odgovoril: »Najprej nisem
               poslanec, ampak predvsem župnik v pokoju. Čeprav bi še bil poslanec, bi
               me imel vsakdo za župnika – in to sem našim ljudem, duhovnik, njihov pri-
               jatelj, le ljudem in svoji zemlji sem rasel in živel – po tolikih letih borbe,
               trpljenja in vsestranskega prizadevanja, se veselim tega praznika, ki stoji
               pred nami.« 60
                  V ospredje torej spet stopa Klekl – duhovnik; vse njegove »službe«
               so rasle zgolj iz duhovništva. Najprej je bil v službi Božje ekonomije,

                                                                                    39
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16