Page 15 - Vzgoja za vrednote
P. 15

razveseljevati…  Prav  tu  pa  se  pokaže  problem!  V
                  vsakdanjem  življenju  pogosto  slišimo,  da  “preveč
                  ljubezni škoduje” … Seveda to ne velja za ljubezen
                  kot vrednoto; preveč je lahko čustev, preveč je lah-
                  ko izkazovanja teh čustev, lahko imamo torej otroka
                  preveč radi – tako zelo, da pravzaprav pozabimo na
                  bistvo vzgoje, ki je v tem, da otroka vzgojimo v sa-
                  mostojno osebnost, osebo. »Ljubezen je slepa« pravi
                  pregovor – in to velja tudi za čustvo starševske lju-
                  bezni. Če imamo otroka ‘preveč radi’, sledimo le svo-
                  jemu čustvu in smo slepi, ne vidimo, ne upoštevamo
                  dejanskih otrokovih potreb!
                    Vzgoja z ljubeznijo in za ljubezen zato nikoli ne iz-
                  ključuje razuma, še bolj jasno, če sledim Knjigi mo-
                  drosti: vzgoja z ljubeznijo sledi modrosti! In tu smo
                  torej pri uvodnih trditvah: vzgoja z ljubeznijo pomeni
                  vzgojo ob spoštovanju vseh drugih vrednot, pomeni
                  vzgojo za vse vrednote!
                    Pa vendar naj tu predstavimo nekaj ključnih vre-
                  dnot, ki jih je potrebno negovati, če hočemo vzgajati
                  z ljubeznijo in za ljubezen!
                    Vzgoja z ljubeznijo pomeni, da so v naši vzgoji nav-
                  zoča čustva, da otroku nudimo dovolj toplo čustve-
                  no ozračje, pa tudi dovolj varno, da otrok sam lahko
                  spoznava svoja čustva in čustva drugih, da se jih uči
                  izražati in kultivirati, da se torej uči izražati svoja ču-
                  stva na način, s katerim ne bo prizadel, ogrozil dru-
                  gih! Vzgoja z ljubeznijo pomeni zagotavljati otroku
                  varnost, varno odraščanje – pa tudi možnosti, da se
                  spoznava z nevarnostmi ter se tako uči sam skrbeti
                  za svojo varnost. Vse to je možno, če starši (pa tudi
                  vzgojitelji) otroka sprejmemo kot samostojno, edin-
                  stveno osebnost, ki ni naša last, ampak nam je le zau-
                  pana v vzgojo. Zato je potrebno, da otroka vzgajamo


                   215
   10   11   12   13   14   15   16