Page 15 - Vzgoja za vrednote
P. 15
razveseljevati… Prav tu pa se pokaže problem! V
vsakdanjem življenju pogosto slišimo, da “preveč
ljubezni škoduje” … Seveda to ne velja za ljubezen
kot vrednoto; preveč je lahko čustev, preveč je lah-
ko izkazovanja teh čustev, lahko imamo torej otroka
preveč radi – tako zelo, da pravzaprav pozabimo na
bistvo vzgoje, ki je v tem, da otroka vzgojimo v sa-
mostojno osebnost, osebo. »Ljubezen je slepa« pravi
pregovor – in to velja tudi za čustvo starševske lju-
bezni. Če imamo otroka ‘preveč radi’, sledimo le svo-
jemu čustvu in smo slepi, ne vidimo, ne upoštevamo
dejanskih otrokovih potreb!
Vzgoja z ljubeznijo in za ljubezen zato nikoli ne iz-
ključuje razuma, še bolj jasno, če sledim Knjigi mo-
drosti: vzgoja z ljubeznijo sledi modrosti! In tu smo
torej pri uvodnih trditvah: vzgoja z ljubeznijo pomeni
vzgojo ob spoštovanju vseh drugih vrednot, pomeni
vzgojo za vse vrednote!
Pa vendar naj tu predstavimo nekaj ključnih vre-
dnot, ki jih je potrebno negovati, če hočemo vzgajati
z ljubeznijo in za ljubezen!
Vzgoja z ljubeznijo pomeni, da so v naši vzgoji nav-
zoča čustva, da otroku nudimo dovolj toplo čustve-
no ozračje, pa tudi dovolj varno, da otrok sam lahko
spoznava svoja čustva in čustva drugih, da se jih uči
izražati in kultivirati, da se torej uči izražati svoja ču-
stva na način, s katerim ne bo prizadel, ogrozil dru-
gih! Vzgoja z ljubeznijo pomeni zagotavljati otroku
varnost, varno odraščanje – pa tudi možnosti, da se
spoznava z nevarnostmi ter se tako uči sam skrbeti
za svojo varnost. Vse to je možno, če starši (pa tudi
vzgojitelji) otroka sprejmemo kot samostojno, edin-
stveno osebnost, ki ni naša last, ampak nam je le zau-
pana v vzgojo. Zato je potrebno, da otroka vzgajamo
215