Page 10 - Vzgoja za vrednote
P. 10

drugače postavljena kot v rimski ali judovski kultu-
                  ri. Rekli bi torej, v krščanskem duhu rimski pregovor
                  “če hočeš mir – pripravljaj vojno” ne velja, morali bi
                  ga spremeniti v “Če hočeš mir – delaj za mir!”
                    V novejšem času, zlasti po šestdesetih letih dvaj-
                  setega stoletja, se je v svetu pojavilo zelo veliko tako
                  imenovanih mirovniških organizacij in gibanj, ki si
                  prizadevajo za mir. V bistvu vsa ta gibanja izhajajo iz
                  želje po uveljavljanju miru kot univerzalne vrednote,
                  ki bi lahko spremenila svet na bolje. Toda – med temi
                  gibanji so zelo velike razlike. Mnoga od teh gibanj (če
                  poenostavljam) na nek način sledijo rimskemu reku,
                  pa čeprav ga načelno zavračajo – mir skušajo uvelja-
                  vljati ‘na silo’, celo z očitnim nasiljem. Pa tudi mirov-
                  niška gibanja, ki so sicer izrazito ‘mirovniška’, ki so
                  res nenasilna, imajo z uveljavljanjem idej nenasilja
                  težave. Še posebej, ko gre za vprašanje “vzgoje za ne-
                  nasilje”, kot danes pogosto slišimo.
                    Tudi sam se s podobnimi resnimi težavami sreču-
                  jem. Ni redko, ko poiščejo pomoč za svojega otroka
                  starši, ki otroka zelo zavestno vzgajajo v duhu ‘ne-
                  nasilja’, torej miru. Pogosto taki starši otroka doma
                  vzgajajo  nežno,  blago,  brez  nasilja,  vzgajajo  ga,  da
                  je nasilje nekaj slabega, čemur se je treba izogibati.
                  Otroka  vzgajajo  v  samih  lepih,  dobrih,  plemenitih
                  vrednotah.  Toda  ta  otrok  se  znajde  v  primežu  vr-
                  stniških odnosov (že v vrtcu, še bolj pa v šoli), kjer je
                  pogosto navzoče nasilje. In začne se dogajati, da tak
                  otrok začne postajati priljubljena tarča, žrtev nasil-
                  nežev, da zato postaja vse bolj osamljen, izoliran – in
                  vse bolj trpi. Mar to želimo svojim otrokom?
                    Težava je v tem, da vrednota miru in nenasilja zelo
                  hitro ‘trči’ ob druge vrednote, ki so danes v naši so-
                  dobni družbi, tako zelo cenjene: uspeh, tekmovalnost,


                   87
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15