Page 7 - Vzgoja za vrednote
P. 7
Med potrebami in
vrednotami
našem času zelo pogosto slišimo besedo ‘vre-
V dnote’. Slišimo jo v najrazličnejših pomenih in
povezavah, kjer je to povsem na mestu – in tudi, kjer
to ni. Zdi se, da je beseda ‘vrednote’ postala še ena od
‘modnih’ besed. A kaj, ko se z besedami dogaja nekaj
podobnega kot z denarjem: če je preveč denarja v ob-
toku – začne izgubljati svojo vrednost, pride do infla-
cije. Vse kaže, da tudi tu doživljamo nekako inflacijo;
zdi se, da že kar preveč lahkotno uporabljamo bese-
do ‘vrednote’ - in zato izgublja svoj pravi pomen!
O čem pravzaprav govorimo, kadar govorimo o
vrednotah? Govorimo o enem najpomembnejših gi-
bal v človekovem življenju! V psihologiji poznamo
besedo ‘motiv’, ki označuje vse vrste teh človekovih
gibal. ‘Motiv’ je torej tisto gibalo, ki človeka žene k
neki dejavnosti, ki ga požene v dejavnost, ‘motivaci-
ja’ pa proces tega poganjanja v dejavnost. A moramo
vendarle – zaradi jasnosti – povedati, da pravzaprav
niti okrog tako ‘enostavnih’ pojmov, kot sta ‘motiv’
in ‘motivacija’ - v psihologiji ni nekega popolnega so-
glasja. V povezavi z motivi in motivacijo pa so vselej
človekove potrebe.
Tudi o potrebah in zadovoljevanju potreb veliko
govorimo – morda več, kot so naši predniki. In ven-
dar moramo tudi tu ugotoviti, da je kljub navidezni
jasnosti pojma – tudi v pogledu potreb veliko neja-
snosti, strokovnega neskladja in laične zmede. Tudi s
7