Page 9 - Vzgoja za vrednote
P. 9
Delavnost
e delavnost danes sploh še vrednota? Kakor kje!
JNapak bi bilo kar počez trditi, da delavnosti ne ce-
nimo več. Prav v vseh okoljih in pri vseh generacijah
še vedno srečujemo neko občudovanje, spoštovanje
delavnosti. Mnogo je tudi danes staršev, ki si želijo
svoje otroke vzgojiti v delavne ljudi, celo med tisti-
mi, ki pri tem delajo zelo hude napake. Tudi v svoji
terapevtski praksi zelo pogosto srečujem starše, ki
se pritožujejo nad nedelavnostjo ali lenobo svojih
otrok, kar pomeni, da pravzaprav delavnost cenijo.
Še bolj odločno pa delavnost pričakujemo od dru-
gih: od politikov pričakujemo, da bodo kar ves svoj
čas namenili delu za politiko … Tudi od zdravni-
kov, učiteljev itd pričakujemo, da se bodo v celoti
‘posvetili’ svojemu poklicu. Kaj pa sploh to pome-
ni “posvetiti se delu”? Pomeni tudi delo z veseljem,
strokovnim pristopom, odgovornost do dela, pre-
mišljenost, preudarnost, tudi ustvarjalnost, pomeni
pripravljenost, da se zaradi dela odrečemo nekemu
svojemu trenutnemu ugodju, zabavi, sprostitvi, po-
čitku … Vse to pa so značilnosti, ki se združujejo v
pojem delavnosti.
Delavnost je torej tudi danes še vedno vrednota
in to dokaj sestavljena, široka vrednota, ki vključuje
cel niz nekih lastnosti, značilnosti, ali, če kdo temu
želi reči tako, nekih vrednot nižjega reda. Mnenje, ki
ga dokaj pogosto slišimo danes, da namreč delo ni
več vrednota, je povezano z nekim čudnim, maloda-
ne sprevrženim odnosom do dela in odgovornosti:
61