Misli škofa Jožefa Smeja

 Jožef Smej, škof, teolog, pesnik, pisatelj in prevajalec, * 15. februar 1922, Bogojina; † 21. november 2020, Lenart v Slovenskih goricah.

  • Če bi prelistali vse slovarje, ne bi mogli najti bolj osrečujočih besed, kot sta 'oče' in 'večno življenje'. Kjer je oče res oče v pravem pomenu besede, tam so otroci, tam je dom, tam je bližina, tam je toplina.
  • Velika razlika je med poznavanjem neke osebe in med našo privrženostjo njej. Četudi vemo, kdo je Kristus, smo lahko do njega brezbrižni.
  • Marija je križišče, kjer sta se za večno srečala in zedinila Bog in človek in kjer se kristjan v polnosti sreča s Kristusom.
  • Zadnje besede nima greh, marveč Božje usmiljenje.
  • Marijina navzočnost sredi apostolov pred binkoštmi razodeva, da Cerkev ni hladna organizacija, marveč živ organizem, dom, ki ima mater.
  • Kalvarije ni bilo in ne bo brez Marije. Če se z daritvijo svete maše ponavzoči kalvarijska daritev in prenese v naš prostor in naš čas, potem ne moremo izločiti iz te daritve Kristusove matere.
  • Bog nam daje na voljo čas, minuto za minuto, dan za dnem. Nikoli nam ne daje dve uri hkrati, marveč eno za drugo, da bi jo izpolnili po njegovi volji.
  • Naglica je posebna značilnost naše dobe. Za nobeno stvar ni več časa. Toda kar svet stoji, je imel dan štiržindvajset ur. Izgovor, da za molitev ni časa, ni umesten.
  • Eno je res: nisem sad slepega naključja, marveč sem od Boga hoten in ljubljen že pred začetkom sveta. Ustvarjen sem za blaženi cilj onkraj meja človeške bednosti.
  • Vsak trenutek je korak proti večnosti. Čas je božja lastnina, mi ga moramo odkupljati z dobrimi deli.
  • Ne moremo govoriti o Kristusovih rokah, ne da bi pomislili na to, da so bile pribite na križ. Ne moremo govoriti o duhovniku, ne da bi pomislili na to, da nastopa v Kristusovi osebi.
  • Samo enkrat, le enkrat mi je določeno živeti na zemlji in samo enkrat umreti. V tem je vsa resnost mojega kratkega popotovanja.
  • Če zapravljamo, zabijamo čas, s tem ranimo večnost. Ni mogoče namreč zapraviti časa, ne da bi bila s tem ranjena tudi večnost.
  • Zakonca postaneta deležna Kristusove ljubezni, ki se podarja na križu. Biti zvest svojemu partnerju v sreči in nesreči, v bolezni in zdravju vse do smrti, tudi to zahteva žrtev.
  • Marija je srce Cerkve kot usmiljena posredovalka milosti, podobno kot se mati imenuje srce družine.
  • Cerkev je živ organizem, v njej je Mati, v njej je srce Marija. Brez nje bi bila Cerkev le brezdušna poslovalnica.
  • Nadarjenost sama ne zadostuje. Potrebno je nenehno oblikovanje. Bog je sicer blagoslovil zemljo, vendar brez človekovega truda in znoja ne rodi.
  • Ločitev kulture od evangelija je pretresljiv, žalosten in tragičen dogodek naše dobe. Prava umetnost vedno znova išče transcendenco.
  • Sodobni človek išče bučno zabavo in čuti potrebo po njej, samo da se izogne temu, da bi mu ne bilo treba dati računa o svojem najglobljem "jazu".
  • Vsakemu izmed nas je dano 1.440 minut na dan, nič več in nič manj. Če traja človekovo življenje osemdeset let, je to približno 29.200 dni.
  • Marijina navzočnost sredi apostolov, naj bi razodevala, da Cerkev ni hladna organizacija, marveč dom, ker ima Mater.
  • Če sodobni človek opušča molitev, je to zaradi tega, ker čuti pred seboj praznino. Če ne ve, na koga naj naslovi svojo molitev, stoji tako rekoč pred zaprtimi vrati.
  • Arškega župnika je bilo treba le videti, kako mašuje ali tudi le poklekuje, gredoč mimo tabernaklja, pa je bilo dovolj, da se je marsikdo spreobrnil.
  • Liturgično leto je Kristus sam, ki živi v Cerkvi in nadaljuje pot svoje ljubezni do ljudi, ki jo je začel s svojim učlovečenjem.
  • Duhovni poklic je kakor talent, ki ga je treba razvijati. Marija ga je sprejela. V božjih rokah ni bila pasivno orodje, temveč je napredovala in sicer ne samo v svetosti, ampak tudi v spoznavanju odrešilnih Božjih načrtov.
  • Najvišji mir je Kristus, kruh deljeni, / in več kot sebe nam ne more dati, / ko smo v skrivnost njegovo potopljeni.
  • V evharistiji je strnjeno veselo oznanilo, ki ga lahko razčlenimo v petih točkah: Bog je, Bog nas ljubi, Bog je prišel k nam, Bog nam odpušča, Bog nas čaka k sebi domov.
  • Tu in tam še zmeraj slišimo govoriti, naj bi molili le takrat, ko čutimo nagnjenje do molitve! To ne drži. Molitev je služba.
  • S pokrižanjem izrazimo, da pripadamo troedinemu Bogu. Križ pa je hkrati tudi znamenje posebnega božjega varstva.
  • Ljubezen, srce, posebno materinsko, kot je Marijino, vidi več in jasneje kakor oči.
  • Vera staršev in življenje po veri dajeta otrokom odločilen pečat za vse življenje.
  • Evharistija je neizčrpen vir tistih kreposti, ki jih današnji svet najbolj potrebuje: medsebojne ljubezni, spoštovanja in razumevanja.
  • Ravnati se po Kristusovi zapovedi ljubezni pomeni živeti polnost bratske ljubezni in zidati tudi zunanjo vzajemnost.
  • Kako drugačna bi bila zgodovina sveta, če bi človeštvo zmeraj zidalo na tem trdnem temelju: Slava Bogu, mir ljudem.
  • V luči Božjega razodetja je živ človek več vreden kot vsa zemlja, kot vse vesolje in kot vsi vekovi brez ljudi. 
  • Diplomati delajo za mir za okroglo mizo, še bolj pa spovedniki v spovednici. Kakor ima namreč vsaka reka svoj izvir, tako ima tudi mir na svetu izvir v človekovem srcu.
  • Roka lahko blagoslavlja, pokriža, lahko pa, žal, tudi zgrabi za orožje in ubija. Tudi jezik lahko rani in zabije žebelj v srce.
  • Bog nas nenehno ohranja v bivanju. Drži nas nad breznom niča, kamor bi mogli vsak čas zdrkniti. Bog nas ohranja pri vsakem dejanju.
  • Nihče ne more biti prej mojster kot vajenec, poprej učitelj kot učenec.
  • Evharistična daritev nam dan na dan kliče: Kvišku srca! Naš pogled usmerja proti končnemu cilju, v Očetovo hišo, v nebesa. Toda kako bi mogli biti tam skupaj, če se na zemlji sovražimo? Kako bi mogli drug v drugem trajno gledati brate, če odklanjamo skupnega Očeta?.

 

zbira Marko Čuk

Zajemi vsak dan

Popolne družine ni. Družina, katere člani imajo kljub vsem slabostim in grehom radi drug drugega, postane šola odpuščanja.

(papež Frančišek)
Torek, 26. November 2024
Na vrh