Page 8 - Nauk gora
P. 8

Najbrž je zato danes toliko depresij, ker si ljudje ne
postavljajo svojih ciljev … Vendar tudi v življenju se
je treba pripraviti nanj, si pridobiti “življenjsko kon-
dicijo”, se utrditi, in se podučiti o življenju.

  Najpomembnejšo vlogo pri tem ima vzgoja.
Človekovo otroštvo je priprava na življenje. Starši
in vzgojitelji morajo otroka pripraviti na življenjske
preizkušnje, ga utrditi, podučiti … Predvsem pa mu
morajo pokazati možne cilje in ga spodbujati pri iz-
biri teh ciljev, spodbujati ga morajo v zavedanju svo-
je lastne odgovornosti zase.

  Vendar tudi v življenju ne gre brez markacij. Ljudje
imamo lahko zelo lepe cilje, imamo lahko celo neko
kolikor – toliko jasne ideje. Kako doseči te cilje. A na
poti do cilja se nekje nekaj zalomi, izgubimo pravo
smer, zatavamo … Zato potrebujemo markacije.

  Veliko stvari je v življenju, ki služijo za markacije.
Najpomembnejše naše življenjske markacije so - vre-
dnote. Tako kot na planinski poti ni vsak znak že mar-
kacija, ampak se orientiramo le po pravih znakih, se
je potrebno v življenju orientirati po pravih vredno-
tah. Zato pa jih je potrebno v otroštvu spoznati, se jih
naučiti prepoznavati, in jih sprejeti za svoje. Le tako
jim bomo kot odrasli zaupali! Na planinski poti ne
podvomimo v markacijo, zaupamo ji, ne razmišljamo
o tem, da morebiti ni prava, da jo je kdo narisal tja le
zato, da bi nas zavedel – preprosto zaupamo ji!

  Danes otroke preveč medlo vzgajamo za vrednote.
Mnogi današnji otroci ob zmedi, ki smo jo ustvarili
odrasli z vrednotami, ne vedo več, katerim vredno-
tam naj zaupajo.

  Pa še nekaj je treba vedeti o vrednotah. Planinske
markacije, ki so narisane v knjigah, na zemljevidih
– nimajo zadostne vrednosti. Štejejo markacije ob

 28
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13