Marija Magdalena, kje sva se srečali?
Ej, draga moja, pa kje si hodila toliko časa? Ma, res sem te dolgo iskala …
Ne vem, če mi bo ratala lahkotna poletna razglednica s poležavanja ob morju. Sem pa res gola in bosa, ko pišem o tebi … ampak ne, ker sem na plaži. Zato, ker te komaj poznam. S prstno blazinico se vozim po julijskem razporedu katoliških praznikov. Ne, ne morem mimo, če piše ob tebi: apostolka apostolov. Ja, tvoj god, 22. julij, je čisto res poimenovan tako.
Kje si in kdo si, Marija Magdalena? Menda si po Kristusovi smrti zbežala na jug Francije, kjer naj bi hranili tvoje posmrtne ostanke. Da te tam najbolj častijo. Mah, saj veš, o tebi kroži cel kup legend. Nekateri te imajo za boginjo. V apokrifnih evangelijih menda piše, da te je Učenik imel raje kot druge. In da so bili ljubosumni. V razvpitih svetovnih uspešnicah si kar njegova žena. Skozi vso zgodovino si umetniška muza. Tvoj karakter si umetniki največkrat zamislijo misteriozen. Ognjevit. Tvojo podobo pa zapeljivo, celo erotično. Tudi v Cerkvi so te dolgo enačili z žensko, ki je grešila, pa je prišel Jezus in prekinil kamenjanje. In še bolje si pasala v osupljivo svet prizor ženske z alabastrno posodico in dišečimi lasmi. Toda nič od tega ni svetopisemsko potrjeno s tvojim imenom. Lahko bi bila tudi katera druga žena v množici.
Pismo, kako pogrešam, da o tebi ne piše kaj več! Kaj sploh, pravzaprav? Evangelisti te imenujejo veličastnih dvanajstkrat! Bila si ob križu. Bila si na pogrebu. In – prva pri grobu! Povsod zraven. Tam, kjer je Jezus. Kaj to pomeni? Jemala si ga totalno zares! Po vstajenju so učenci mislili, da se ti meša. Jezus ti je rekel: »Žena, zakaj jokaš? Koga iščeš?« In še: »Ne oklepaj se me!« Preberi si še enkrat ta stavka. Zasliši ju v sebi. Točno si vedela, kaj povesta, že prvi hip. Moraš jokati za Njim, ker si globoko žalostna. Ko vidiš, da je živ, pa k učencem tečeš še isto sekundo. Ne oklepaš se ga, ampak razumeš, da ti je dal poslanstvo. Ljubezni ne držiš zase. Naprej jo boš dala. Iz teh kratkih stavkov se vidi, kako si prva dojela bistvo. TAKOJ čutiš, živiš in želiš oznanjati krščanstvo! Takrat, ko je vstajenje še vsem čudno.
Itak, da so bile zraven še druge ženske. Ampak vse omenjene spotoma. Tebe pa niti moški pisci ne morejo izpustiti. Magdalena, zakaj si tako privlačna? Še vedno vžigaš ogenj v fantazijah moških in žensk. Ti si izkušnja ženske ob Jezusu. Stojiš ob Mariji, ampak ti nisi Jezusova mama. Ti si mlada ženska, ki ga spremlja in mu želi slediti. To je aktualno, mikavno in vznemirljivo za vsako krščansko žensko in Jezusovo sledilko.
Iz tebe je izgnal sedem demonov. Se pravi, da je bila tvoja duša prej razkosana. Jezus te je zacelil – naredil te je spet celo. Zato o njem pričuješ močneje kot drugi: njegovih besed ne študiraš po dolgem in počez, ampak jih razumeš s celim telesom. Iz tebe sije svoboda. Iz te zaceljenosti lahko ljudje takoj zagledajo Kristusa. Na tebi se vidi, kako se zgodi odrešenje, spreobrnjenje, globoko doživetje Odrešenika. Ti si razumevanje, da je Jezus ženin srca. Prišla si na svatbo in na njej ostala do konca. Pogled Ženina te zadane. Končno Nekdo, ki si mu mar cela. Ne zanima ga, kdo si bila, ampak kdo si in kdo boš. Ob takem pogledu se zaveš, kako si lepa. Magdalena, ti nas to spomniš. Prepoznamo se. Bistvo je, kdo ob Jezusu postanem. Kdo sem in kdo bom. Draga moja, kdo sva in kdo bova?
Zatecimo se v tem poletju v kakšno njej posvečenih cerkvic na Slovenskem. Več kot 50 jih je. Sveta Marija Magdalena, prosi za nas!
M. Novak, v Ognjišče 12 (2022), str 21.