Peta božja zapoved
V starem katekizmu, ki je bistvene resnice in zapovedi naše vere podajal v obliki vprašanj in kratkih odgovorov, je bil ob razlagi pete božje zapovedi na vprašanje, kaj Bog v tej zapovedi prepoveduje, odgovor: »V peti zapovedi Bog prepoveduje, sebi ali bližnjemu škodovati na telesu ali na duši.« Kaj pa pravi Katekizem katoliške Cerkve? (Vid)
Katekizem katoliške Cerkve v bistvu pove isto; navaja pa grehe zoper to zapoved, s katero je Bog zavaroval človeško življenje, ki so bili nekdaj skoraj neznani. Pravi takole: »Peta zapoved prepoveduje, kar hudo nasprotuje nravni (moralni) postavi: neposreden in nameren uboj in sodelovanje pri njem; direkten splav, hoten kot cilj in kot sredstvo, kakor tudi sodelovanje pri njem nakoplje kazen izobčenja, ker je treba človeško življenje spoštovati in ščititi brezpogojno v njegovi neokrnjenosti trenutka spočetja dalje; direktno evtanazijo, ki obstaja v tem, da z dejanjem ali z opustitvijo dolžnega dejanja napravi konec življenja prizadetih, bolnih ali umirajočih oseb; samomor in prostovoljno sodelovanje pri njem, kolikor je huda žalitev ljubezni Boga, samega sebe in bližnjega.« (Kompendij 470) (sč)