Kolikokrat po spovedi k obhajilu
Iz svojih mladih let se spominjam, da so mnogi po spovedi, ki so jo opravili vsaj za večje praznike ali pa tudi vsak mesec, pristopili k obhajilu samo enkrat ali dvakrat. Zdaj pa vidim, da npr. pri poročni ali pogrebni maši gredo k obhajilu tudi taki, ki sploh ne hodijo k spovedi. To se mi ne zdi prav. (Filip)
V prvih krščanskih časih je bilo samoumevno, da so vsi verniki, ki so se zbrali k ‘lomljenju kruha’ (mašni daritvi), božji kruh tudi zaužili. Ta je bil zanje vir moči za življenje po Kristusovem nauku. V kasnejših časih življenje vernikov ni bilo več tako zgledno in v Cerkvi so nastopili strogi učitelji, ki so oznanjali, da je malokdo vreden prejeti sveto obhajilo. Ta miselnost se je marsikje obdržala tudi potem, ko je papež sv. Pij X. izdal odlok o pogostnem svetem obhajilu (1905). Ne sme pa pristopiti k svetemu obhajilu kdorkoli. Katekizem katoliške Cerkve jasno določa: »Za prejem svetega obhajila mora biti človek polno včlenjen v katoliško Cerkev in v stanju milosti, se pravi, da se ne sme zavedati nobenega smrtnega greha. Kdor se zaveda, da je storil velik greh, mora prejeti zakrament sprave, preden pristopi k obhajilu. Pomemben je tudi duh zbranosti in molitve.« Modri duhovni voditelji priporočajo mesečno spoved. (sč)
ČUK, Silvester. Ognjišče (2012) 6, str. 56