• Julij 2025

    Julij 2025

    priloga

    Popotovanje v veri

    gost meseca

    Beograjski nadškof Ladislav Nemet

    moj pogled

    Martin Hvastja: Kolesarstvo je zelo privlačen šport

     

    Preberi več
  • Junij 2025

    Junij 2025

    priloga

    Papež Leon XIV.

    gosta meseca

    Marijan Rupert o Rokopisni zbirki NUK

    tema meseca

    Noč ima svojo moč

     

    Preberi več
  • Maj 2025

    Maj 2025

    priloga

    Leto 1965 in rojstvo Ognjišča

    gosta meseca

    Bojan Ravbar in Silvester Čuk

    tema meseca

    Jezus nam deli darila

     

    Preberi več
  • April 2025

    April 2025

    priloga

    Vzgoja in molitev

    gostja meseca

    dr. Ignacija Fridl Jarc

    na obisku

    Pashalna večerja

     

    Preberi več
  • Marec 2025

    Marec 2025

    priloga

    Feminizem po Edith Stein

    gost meseca

    Andrej Brvar

    glasba

    Skupina Svetnik

     

    Preberi več
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

zgodba3 07 2021Kraju smo rekli Šemar. Od kod to ime, mi ni znano. Prav gotovo pa nima nobene zveze s kakšnim smešnim ali šemastim dogodkom. Kraj je v bistvu travnik, kjer je mrgolelo muh in komarjev in drugih nadležnih živalic, ki so svoj dom našle prav tam. Sta pa v Šemarju izpod hriba curljala dva studenčka z bistro vodo – vedno hladno studenčnico.
V Šemar smo gonili napajat živino in k manjšemu izviru smo hodili po vodo. Nikjer ni bila tako čista in hladna kot tam! Po vodo sem ponavadi stekla zvečer s staro, že malo obtolčeno rdečo kanglico s pokrovčkom na vrhu.
Moja babica je tisti čas hudo bolna obležala. Bila je pozna pomlad, ob potoku na koncu vasi so že odcvetele živo rumene kalužnice in vse okrog je poganjalo grmičevje in trnje. Vsa bolna in nesrečna si je takrat zaželela hladne vode s Šemarja, studenčnico, ki jo je imela v mislih in spominu še od mladih let.
Odkar smo tudi v naši vasi dobili vodovod, po vodo za pitje tja nismo več hodili. V prepričanju, da je voda, ki teče po ceveh, boljša in več vredna, smo take studence in napajališča kar odpisali. Živina je pila iz napajalnikov, ven smo jo gonili le na pašo.
Babica pa je kljub temu vztrajala, da voda, ki teče po ceveh, ni tista prava. Ni tako čista, tako hladna in zdrava!
Pa sem jo ubogala in hodila po studenčnico vsak dan v Šemar.
Babico sem imela zelo rada. Vsak dan mi je pripovedovala poveste, tako je rekla svojim zgodbam, ki jih je slišala doma. Hiša, v kateri je bila rojena, je stala na samem, na hribu vrh travnika, obdanega z visokimi smrekami. Dolgi zimski večeri so vso družino zbrali okoli krušne peči in tam so nastajale zgodbe o dobrih ženah, o velikanih gozdov in skalovja v Jelovici, o revnih pastirčkih in pestrnah, o pomladih, polnih upanja na dobro letino, o molitvah za obvarovanje doma in hleva ter živine. O vsem dobrem, ki vedno premaga zlo in strah …
In vse te zgodbe so se me zelo prijele, zarezale so se mi v glavo in v zmedeno in hrepenečo otroško dušo.
Veliko tega me je spremljalo tudi na poti v Šemar in me plašilo. Ob poti sem tu in tam videla močerada, malega črnega kuščarja z velikimi rumenimi progami – natanko tak je bil v babičinih povestah. Pisan, črn z rumenimi progami ob straneh in zelo strupen. Vsako srečanje s psom, vsak dotik njegovega smrčka je bil usoden.
Tekla sem po ozki, kamniti poti navzdol in preskakovala kamenje, da je pokrovček moje kanglice kar pel. Poplesaval je sem in tja, prav strašljivo je bilo.
Kmalu sem zagledala veliko betonsko korito, kamor smo gonili živino. Bilo je tisti čas eno redkih napajališč.
Nedaleč stran pa je izpod skale tekel studenček. Ozka pločevinasta cev je bila napeljana tam in nad tisto cevjo, nad tisto cevko je bil zvit košček vrbovine, da je bila voda čim bolj naravna in čista.
Če sem hotela priti do tja, pa sem morala stopiti še malo dlje v razraščen gozd.
Bilo je vedno bolj temno. Pozen večer je že bil, zdelo se mi je, kot da nebo leze nekam k tlom, naravnost name. Končno sem le zagledala studenček, stopila sem zraven in pod ozek, tanek curek podstavila kanglico.
Zapelo je v hladen in trd pozno pomladanski večer in v moji glavi tudi. Stisnila sem ustnice in vsa prestrašena zamrmrala molitev. Vedno bolj naglas.
»Sveti angel, varuh moj,
bodi vedno ti z menoj,
stoj mi noč in dan ob strani,
vsega hudega me brani!«
in tako do konca. Ko sem spet pogledala navzgor, v vrhove dreves, mi je red oči prišla podoba z moje stare frčade na vrhu. Na steni tam je bila slika. Na sliki dva bosonoga otroka stopata čez nevarno deročo vodo po leseni brvi. Brv je že zelo stara, veliko desk je že zlomljenih, onadva pa vseeno stopata čez. Ni ju strah! Nad njima lebdi angel z velikimi perutmi in ju spremlja.«Bo tudi mene spremlja angel, če ga prosim?« pomislim tresočih rok in ust. »Seveda me bo, samo naprej moram!«
In res stopam naprej s svojo kanglico, manj me je strah in kar naenkrat vse postane boljše in lepše.
»Prinesla bom to vodo! Bom!« si rečem naglas.
In res je bilo tako!
Prinesla sem vodo in babica jo je v dolgih, hlastnih požirkih spila. Kljub temu pa je kmalu zatem za vedno odšla od nas …
V mojem spominu pa ostaja vse to kot zvezda na nebu. Nekaj lepega in nekaj dobrega!

ŠKRINJAR, Polona. (zgodbe). Ognjišče, 2021, leto 57, št. 7, str. 29.

Kategorija: zgodbe

povejmo z zgodbo 07 2018bVeliko je danes stvari, ki povzročajo ljudem skrbi. Strokovnjaki pravijo, da je (pretirana skrb (stres) povzročitelj štrevilnih zdravstvenih težav našega časa. Bog pa ne želi, da bi svoje dni preživljali v zaskrbljenosti.
Če dobro premislimo, lahko ugotovimo, da je malo tistega, kar nas vznemirja, vredno, da bi bili zaradi tega zaskrbljeni. Jezus nam v evangeliju (prim. Mt 6,25-34) podaja različne rešitve iz zaskrbljenosti.

  1. Sam Bog, ki je Stvarnik in začetnik našega življenja, lahko poskrbi za podrobnosti v življenju. Po preroku Izaiju nam Gospod govori: »Mar pozabi žena svojega otročiča in se ne usmili otroka svojega telesa? A tudi če bi one pozabile, jaz te ne pozabim. Glej, na obe dlani sem te napisal, tvoje obzidje je vedno pred menoj.« (Iz 49,15-16).
  2. Zaskrbljenost zaradi prihodnosti ovira naše današnje napore.
  3. Zaskrbljenost je bolj škodljiva kot koristna.
  4. Bog ne zapusti tistih, ki so odvisni od njega. Če imaš hrano v hladilniku, obleko v omari, streho nad glavo in prostor za posteljo, si bogatejši od 75 % ljudi na tem svetu. Če imaš prihranke v banki, bankovce v denarnici, si med 8 % dobrostoječih na svetu. Če si se to jutro zbudil bolj zdrav kot bolan, si bolj blagoslovljen kot milijoni, ki ne bodo preživeli tega tedna. Če nisi nikdar izkusil nevarnosti vojne, osamljenosti v zaporu, trpljenja pri mučenju ali lakoti, si na boljšem kot 500 milijonov ljudi na tem svetu. Če se lahko udeležiš maše in hodiš v cerkev ne da bi se zaradi tega bal, da te bodo preganjali, zaprli ali umorili, si bolj blagoslovljen kot tri milijarde zemljanov.
  5. Zaskrbljenost je znamenje pomanjkanja vere in napačne predstave o Bogu. On je naš ljubeči oče, mi smo njegovi ljubljeni otroci. Potrebna je otroško zaupljiva vera. Otrok se ne ubada ves dan z mislijo, ali bodo ob prihodu iz šole domov starši pripravili obed. Na podoben način morajo kristjani zaupati v Boga, da nam bo dal, česar potrebujemo. Utrdi svojo vero.
  6. Ko si zaskrbljen, te to odvrača od tega, da bi se osredotočil na to, kar Bog želi od tebe. Vsakdo lahko naredi kaj, toda ni vsakdo pripravljen vztrajati, se žrtvovati ali biti pripravljen kaj storiti. Nehaj skrbeti, kaj misliš, da bi lahko naredil in osredotoči se na to, kaj boš naredil. Pomisli znova, kaj so prednostne naloge v tvojem življenju.
  7. Dejstvo, da živimo za današnji dan, nam pomaga, da nas ne ugonobijo skrbi. Ne skrbi za jutrišnji dan. O tem boš mislil jutri. Vsak dan ima dovolj svojih težav. Ni dobro preveč razmišljati o jutrišnjem dnevu. Morda ne bo imel težav, ali pa ga sploh ne bo. Če boš skrbel zaradi jutrišnjih težav, ne boš pozoren na blagoslov, ki ti ga prinaša današnji dan. Kontroliraj svoje misli.

Jezus se je soočal s številnimi izzivi, a ni dopustil, da bi ga prevzelo malodušje. Preprosto je vse izročal v Očetove roke, tudi mi lahko naredimo enako. Premislimo, kaj nas najbolj skrbi. Izročimo to v roke Nekoga, ki je večji in modrejši od nas.

B. Rustja, Povejmo z zgodbo, v: Ognjišče 7 (2018), 41.
v knjigi: Vodi me, dobrotni Duh, Ognjišče, Nova seroja 3, Koper, 2019, 31.
naročila knjig iz zbirke Zgodbe za dušo v spletni knjigarni Ognjišča
iz zgodovine: Zgodbe za dušo že petindvajset let.

Kategorija: Povejmo z zgodbo

Tako radi sta ga prosili: »Oči, povej nama, kako je bilo, ko si bil majhen!« Potem jima je pripovedoval drobne dogodivščine, ki so se mu zdele komaj omembe vredne, onidve pa sta ga poslušali z ušesi in očmi. In prošenj ni hotelo biti konca. Ko je zmanjkalo mladostnih zgodb, se je spomnil tistih iz vojaških dni. Pa je žena ponavadi kmalu rekla, da je dovolj teh neumnosti. Saj jih včasih niti dobro razumeli nista, ampak zanju je bilo pomembno, da se jima je odpiral svet, ki se jima je zdel silno zanimiv.
»Povej nama še kaj!« sta ga prosili nekega popoldneva.
»Pa saj sem vama že vse povedal,« se je izmikal.
»Dobro veva, da še nisi!« ni odnehala Urša.
»Kaj je delal stric Mirč, ko sta bila še majhna?« ga je presenetila Živa. Toliko nepozabnih spominov je imel na svojega slabi dve leti starejšega brata, tolikokrat jih je sam pri sebi obujal, da mu je ob hčerkinih besedah misel zaplavala v mladostne dni. In že toliko let sta nerazdružljiva, bolj prijatelja kot brata.
Urša in Živa sta takoj videli, da sta zadeli v polno. Strica Mirča sta imeli radi in družini sta se pogosto družili. Edino roko jima je stric Mirč vedno premočno stisnil, kadar sta mu šli voščit za god ali rojstni dan. Pa ni zalegla nobena prošnja, ne od otrok ne od odraslih.
Žane je molčal, ker se je še sprehajal med spomini. Dekleti sta se zbali, da ne bo nič, zato sta ga spodbudili z vprašanjem: »Sta se kdaj stepla?«
»Seveda sva se,« se je Žane odtrgal od svojih misli. »Mama naju je mirila ali kar vlekla narazen z očitki: “Sram vaju bodi, otroci po svetu trpijo in so lačni, vidva pa se kregata in tepeta za prazen nič. Tudi vaju lahko zadene kaj hudega. Rada se morata imeti in drug drugemu pomagati, ne pa se pretepati!”«
»In je zaleglo?«
zgodba3 07 2012»Ja, ko sva bila malo bolj velika. No, saj se nisva velikokrat. Vedno sva pa kaj ustvarjala. Mirč je rad kaj popravljal in celo izumljal. Vsega se je lotil. Iz majhnega lesenega zabojnika je naredil diaprojektor, žarnica je bila v njem in neka čudna leča. Skupaj z drugimi otroki smo na steni gledali prave slike iz filmov. Filmski trakovi so se takrat v kinodvoranah trgali in celuloidnih sličic je bilo v izobilju. Celo sličice iz Kekca mu je uspelo dobiti. Nad vrati podstrešne sobe, kjer smo gledali ‘filme’, je bil velik napis Kinodvorana Žane. Tudi ‘avto’ je nosil moje ime. Na podvozje starega otroškega vozička je Mirč pritrdil velik zaboj, vanj vgradil oblazinjen sedež, avto je imel tudi smerokaza in prednje luči, ki pa so bolj brlele kot svetile. Eden od naju je bil šofer, drugi pa je namesto motorja kar se da hitro potiskal vozilo naprej. Z njim sva se poganjala po stranskih poteh, da se je kadilo za nama. Pozimi, ko je zmrznil sneg in so bili travniki pred našo hišo kot gladka ledena plošča, sva se vozila tam. Čez dan se je sneg na površini toliko zmehčal, da so kolesa rezala vanj sled in naredile so se tirnice. Ponoči so zmrznile in drugi dan sva tam vozila, urezane tirnice so kolesa najinega avta same vodile kot da se voziva v tramvaju.«
»In vse to je naredil Mirč sam? Koliko pa je bil star?« je vprašala Urša.
»Kaj pa vem – morda deset let.«
»Samo deset let? Si mu pomagal?«
»Vedno sem moral biti zraven. In kar naprej me je pošiljal po orodje ali stvari, ki jih je potreboval. Včasih sem se uprl: “Kar sam pojdi!” Pa mi je odgovoril, da naj potem pa jaz delat in mi bo on prinesel vse, kar mu bom naročil. In sva bila dogovorjena.«
»Ampak imel te je pa rad ...« je Živa bolj ugotavljala kot spraševala.
»Če bi odgovoril samo z da, bi povedal premalo. Naj vama opišem neki dogodek. Med počitnicami sva delala in pomagala, kjer se je dalo, da bi kaj zaslužila. Nekega dne sem na pokopališču urejal neki grob. Gospa, ki se je za to delo dogovorila z očetom, je bila silno prijazna in zgovorna. Tedaj se je slučajno mimo pripeljal s kolesom Mirč. Pritekel je k meni, me objel čez rame in dejal: “Tako sem vesel, da se vidiva!” Malo sva še poklepetala. Ko se je poslovil, me je potrepljal po rami, mi dal še nekaj nasvetov in pohitel nazaj h kolesu. “Kdo pa je bil ta fant?” me zavzeto vprašala gospa. “Moj brat,” se mi je zdelo samo po sebi razumljivo. “Brat je bil to? Brat! Česa podobnega še nisem videla.” Meni sicer ni bilo jasno, kaj tako posebnega se je zgodilo, bil sem pa ponosen, da je lahko videla, kako imenitnega brata imam.«
»Še vedno te ima rad,« sta dejali in njunih besed sem skoraj tako vesel kot besed tiste gospe.
»Vesta, ko sem bil majhen, sem kakšno bolj hudo ušpičil in mama me je hotela kaznovati. Pa je Mirč stopil med mene in mamo in morala je najprej obračunati z njim, šele potem je lahko prišla do mene.«
»Te je vedno ščitil?«
»Ščitil pa tudi ošteval, kadar se mu je zdelo potrebno. Nekoč sva se peljala s kolesi v mesto. Starši so naju od majhnega učili varčevati. S svojim zasluženim in privarčevanim denarjem sem si v šestem razredu kupil kolo. Tako z ročnimi zavorami in s tremi prestavami. No, peljala sva se mimo slaščičarja, ki je na pločniku prodajal sladoled. Mirč je šel naprej, mene pa je premamilo, da sem stopil s kolesa in kupil kepico sladoleda. Ravno dobro sem začel lizati, ko se je vrnil Mirč. Postrani me je pogledal in očitajoče rekel: “Ti ne boš nikoli nič imel, ker boš vse zapravi!” Sladoled se mi je začel zatikati v grlu in vsa sladkost je izginila. Kar nekaj časa po tistem si nisem kupil ne sladoleda ne kakega drugega priboljška.«
»Malo je pa le pretiraval,« sta menili obe.
»Je in ni,« ju je presenetil. »Marsikdaj mi je prišel ta njegov nasvet prišel prav. Zapomnil sem si ga do danes. In še marsikomu bi koristil.«
»Samo takrat so bili drugačni časi!« sta modrovali Urška in Živa.
»Drugačni časi? Morda? Nekatere stvari pa se ne spreminjajo kar tako.«
»Kaj ti je zadnjič rekel stric Mirč?« je hitela Urša.
»Res se ne spomnim.«
»Kaj da se ne spomniš. Rekel je: “Leta naju spreminjajo, v sebi pa ostajava otroka, kot sva bila!”«
Menda je res tako, se je zamislil in premišljeval, kaj bi lahko še povedal svojima dekletoma. Toliko lepega, pa tako nepomembnega, se mu je še motalo po glavi.
Janko Jarc-Smiljan

Ognjišče (2012) 07, str. 52

Kategorija: zgodbe

Poslušajte to besedo, o bašánske krave,ki prebivate na samarijski gori, ve, ki stiskate siromake, zatirate reveže in pravite svojim možem: Prinesi, da bomo pile! (Amos 4,1)

korak4 07 2005Prerok se jezi na samarijske ženske, ki izžemajo reveže, zato da same uživajo in živijo v razkošju. - Ni malo mladih ljudi, ki "gnjavijo" starše: "Hočem te čevlje, ker so zadnji krik mode; hočem kavbojke te in te znamke; hočem tako uro, ki se bo barvno ujemala z bluzo; hočem barvne kontaktne leče ..." In prav nič jim ni mar, če družinski dohodek ne zadošča niti za najnujnejše izdatke. - Ni malo zakonskih žena, ki hočejo biti po zadnji modi in jih prav nič ne zanima, kje bo mož vzel denar. - Kadar imajo čevlji prednost pred kruhom in obleka pred telesom, je moda zlo. Kajti nazadnje neizogibno postane udarec v trebuh revnih ljudi in mlinski kamen na ramenih šibkih. - Pri izbirah, od zelo pomembnih do manj zahtevnih, prepoznamo človeka vere, moškega in žensko, po sposobnosti razločevanja med več in manj, po pogledu, ki je vedno odprt za položaj drugih, po obilni uporabi zdravega razuma. Prepoznamo ga torej po tistem dobrem, ki nikoli ni iz mode in ki ga naredi dobro oblečenega v vseh letnih časih.

Gospod je rekel:Ker so prevzetne hčere sionske, hodijo z iztegnjenim vratom in mežikajo z očmi, hodijo stopicaje in poskočno in zvončkljajo s sponkami na nogah, bo Gospod ogolil teme hčerá sionskih, Gospod bo razgalil njihovo lepoto. (Iz 3,16-17).

Cerkveni svet nikoli ni gledal z naklonjenostjo na modo, zlasti na žensko in na modo mladih. - Duhovniki, redovniki in redovnice imajo rajši svoje enotno oblačilo, ki jih naredi vse enake, temne barve in ohlapno, da zakriva telo in da ostane vedno isto. - Moda se spreminja, je zelo opazna in pokriva telesa tako, da poudarja njihovo obliko. - Pravi preroki, kot je Izaija, vedo, da moda ni nekaj slabega, ker izraža željo po lepoti, novosti, prepoznavnosti, ki jo je Bog položil v srca moških in žensk. - Za prave preroke moda postane greh, ko je orodje ošabnosti in razkazovanja moči. - Duhovniki, če niso pravi preroki, obsojajo modo, tudi če ta izraža samo preprosto željo po novem in po tem, da bi nas ljudje prepoznali. - Oni sami pa brez vsakih pomislekov uporabljajo bogata in bleščeča oblačila ravno zato, da opozarjajo na svoje dostojanstvo in oblast. - Tu nekaj ni v redu.

V mesecu juliju razmišljamo o tem, kako z Marijinim zgledom do notranje lepote (4)

Lasconi, Tonino. 365 + 1 dan s Teboj, Koper: Ognjišče, 2009. (izbor Čuk M. Korak v globino, Ognjišče (7) 2005, str. 96)

Kategorija: Korak v globino

iskra 07 2021aNeki deček je živel v majhni koči na zelenem griču. Ko se je dan nagnil in je sonce zahajalo, je sedel pred svojo hišo in gledal na hišo daleč onstran doline. Imela je zlata okna, ki so sijala kot biseri. Pogled ga je tako očaral, da si je želel samo to, da bi v njej živel. Ko je bil dovolj velik, se je odpravil proti njej. Sonce je že zašlo in strašno je bil razočaran, ko je videl, po čem je iz daljave hrepenel. Na oknih ni bilo zlata. Hiša njegovih sanj je bila navadna koča. Ko pa je naslednje jutro pogledal skozi okno te koče, je na drugi strani doline spet zagledal hišo z zlatimi okni, ki so sijala kot biseri. Ves vesel je pohitel nazaj – do hiše, ki je bila njegova. (sč).

Kategorija: Iskrica

Kljub temu, da je izraz že sam po sebi dovolj zgovoren, vas prosim, če lahko napišete kaj več o t. i. življenjski spovedi: kako se je treba pripraviti nanjo, kako poteka, kdaj in ob kakšnih priložnostih jo je priporočljivo opraviti, kakšen je njen namen, ali je potrebna vnaprejšnja prijava, oz. dogovor s spovednikom, če se spoved obhaja v spovednici ali bolj v obliki pogovora s spovednikom, ali je bolje spovednika dobro poznati ...?
Marija

Spoštovana gospa Marija, pozdravljeni!
Življenjske spovedi morda mlajši sploh ne poznajo več, zato je vaše vprašanje več kot na mestu. Priporočilo Cerkve je, da redno pogosto obhajamo zakrament sprave, morda je to mesečno ali na štirinajst dni. Saj zakrament sprave ni osredinjen samo na odpuščanje grehov, ampak tudi na poživljeno milost, ki jo spovedanec prav v tistem trenutku in v povezavi z izpovedanimi grehe najbolj potrebuje, da bi v bodoče lahko prepoznaval in premagoval skušnjave na teh področjih. Iz tega že lahko sklenemo, da tako imenovana življenjska spoved ni nekaj rednega ali običajnega.
pismo 07 2011aPoglejmo najprej, kaj pomeni. Življenjska spoved je neke vrste ‘sprehod’ skozi tisti del življenja, v katerem smo že bili sposobni svobodnih odločitev za slabo in smo s tem grešili. Pri tem sprehodu se poskušamo spomniti in si ponovno postaviti pred oči vse grehe, ki se jih spominjamo, tudi če smo se jih že izpovedali.
Zakaj to storiti, če so grehi že odpuščeni? Vsekakor ne zato, ker bi dvomili v Božje odpuščanje. V takšnem primeru se je življenjski spovedi treba odpovedati, saj bi lahko vodila v nezaupanje Bogu ali v škrupoloznost. Ponovna izpoved že izpovedanih grehov je smiselna le kot posebna ‘duhovna vaja’, s katero želimo Bogu ponovno izkazati veliko hvaležnost za njegovo dobroto in milost njegovega odpuščanja. Večji greh, ko nam je namreč Gospod odpustil, večjo ljubezen nam je izkazal in večje ljubezni je vreden; in prav je, da mu jo vedno znova in znova tudi izpovemo. In življenjska spoved je takšno dejanje. Nas pa ne sme voditi v žalost, ki uničuje, ampak v izraz hvaležnosti in veselja nad Bogom, ki se nas je usmilil in nam izkazal svojo neizmerno dobroto in usmiljenje.
Na takšen način ‘se sprehodimo’ skozi svoje življenje ob kakšnih posebnih življenjskih prelomnicah, pomembnih odločitvah ali ob letnih duhovnih vajah. Vsekakor ob posebnih simbolnih trenutkih življenja in ne prepogosto, saj bi nas to lahko preveč zadrževalo v preteklosti in nas odtujevalo sedanjosti, ki je edino pomembna v duhovnem življenju.
Nanjo se pripravimo tako, da si vzamemo dovolj časa in v molitvi pregledamo svoje življenje z vidika naše grešnosti. Gre torej za pogovor z Bogom o naši preteklosti s tega vidika, ne za našo samopresojanje preteklega življenja. Lahko si glavne mejnike tudi zapišemo in tudi svoje konkretne grešne reakcije, da jih nato lažje nanizamo pri spovedi, ki ni spet neka ‘debata’ o preteklih grehih, ampak bolj njihovo naštevanje z namenom, da Boga slavimo za njegovo velikodušno odpuščajočo ljubezen. Pri tem pa se lahko tudi kaj naučimo za prihodnost, ko prepoznavamo okoliščine, ki so nas vodile v grešnost. Tako jih bomo lažje prepoznavali tudi v prihodnje in se jim zoperstavili. Lahko pa tudi prepoznavamo, kaj nam je pomagalo v boju zoper greh, oziroma kaj nas je v greh spodbujalo in vodilo.
Glede praktične izpeljave je veliko odvisno od osebnih okoliščin. Vsekakor takšna spoved ni primerna v časih množičnega spovedovanja, ko v vrsti čaka veliko spovedancev. Glede kraja je gotovo bolj primeren spovedni kabinet kot pa klasična spovednica, a v bistvu prostor ni niti toliko pomemben. Verjetno pa se je zelo priporočljivo s spovednikom o takšni spovedi predhodno dogovoriti. Glede poznanstva s spovednikom ali ne, je odločitev oziroma smiselnost odvisna od vsakega posameznika. Nekomu lahko koristi, drugega pa bi oviralo. Načelno pa se življenjska spoved lahko obhaja pri vsakem spovedniku, le da dobro pozna njen smisel in pomen.
Praktičen nasvet: zaradi lažjega odvijanja ‘filma’ življenja je morda primerno pričeti v sedanjem trenutku in se vračati nazaj, bolj kot pa se v duhu in spominu preseliti nekam daleč nazaj v otroštvo in nato nadaljevati ‘potovanje’ po življenju do sedanjosti. Tako namreč sedanji trenutek lažje oživi predhodnega in le-ta spet prejšnjega in tako naprej. Vendar pa pri takšni spovedi ni najpomembnejše to, da nobenega greha ne izpustimo, ampak bolj notranja drža spokorjenosti.
Še enkrat pa naj poudarim, da je življenjska spoved predvsem izraz velikega veselja in hvaležnosti nad do sedaj v življenju doživetem Božjem usmiljenju in ne potreba po ponovnem odpuščanju že odpuščenih grehov.

TURNŠEK, Marjan (Pisma) Ognjišče (2011) 07, str. 47

Kategorija: Pisma

povejmo z zgodbo 07 2015bHitela sem po veleblagovnici in nepričakovano obstala ob polici z vezalkami. Ne da bi pomislila, sem vzela par vezalk za moške čevlje ter jih položila v nakupovalni voziček. Ko sem jih plačala, sem jih spravila v torbico.

Nato sem šla v rehabilitacijski center, da kot vsak dan obiščem Donalda, ki je po nesrečnem padcu z lestve imel hrome noge.

Tistega dne sem našla Donalda še posebej brez prave volje.

»Breda,« me je poklical po fizioterapiji. »Po vsem, kar se mi je zgodilo, bi srčno rad bil veder, a včasih imam občutek, da se Bog sploh ne zmeni zame. Kaj se dogaja z menoj?«

»Pa saj dobro veš, da skrbi zate,« sem odvrnila, a mu nisem znala pravilno odgovoriti. Nekaj časa sva molče sedela.

»Mimogrede še nekaj,« je dejal Donald, ko sem se poslavljala, »gre za malenkost, a sestra mi je zjutraj strgala vezalko na čevljih. Mi lahko prineseš nove?«

Vezalke! Segla sem v torbico in vzela iz nje rjav par, ki sem ga bila kupila kar tako v veleblagovnici. Sklonila sem se in mu zavezala čevlje z novo vezalko. Nato sem mu dejala: »Donald, če je Bog poskrbel, da imaš nove vezalke, sem prepričana, da še bolj skrbi zate glede veliko potrebnejših reči.«

B. Rustja, Povejmo z zgodbo, v: Ognjišče 7 (2015), 27.
knjiga: Zgodbe za skladen zakon in družino, (Zgodbe za dušo 12), Ognjišče, Koper, 2021, 97.
naročila knjig iz zbirke Zgodbe za dušo v spletni knjigarni Ognjišča.
iz zgodovine: Zgodbe za dušo že petindvajset let.

Kategorija: Povejmo z zgodbo

Zares, ti si ustvaril moje ledvice, me stkal v materinem telesu. (Ps 139,13)

korak2 07 2005Tudi zaradi vpliva televizije in spletnih družbenih omrežij, ki nam neprestano vsiljujejo zglede "popolnih" moških in žensk, mnogi ljudje, zlasti mladi, trpijo in marsikdo se celo znajde v hudi stiski, ker ni takšen, kakor drugi. Lep tako kot drugi. Zdrav tako kot drugi. Vitek in postaven tako kot drugi. Z mišicami, prsmi, zadnjico, nogami, ustnicami in lasmi kakor bi bili naslikani in kakor jih imajo drugi. In ni malo takih, ki se jezijo na Boga, ker jih ni ustvaril takšnih, kakor so drugi. Bog je vendar genij, ne pa fotokopirni stroj. Ne ustvarja nas v serijah: tke nas nit za nitjo. In vsak izmed nas uresničuje določeno ljubečo Božjo zamisel. - Rekli boste: "Kaj pa prizadeti in preizkušani, je tudi nje Bog stkal nit za nitjo? Krasno delo! Krasna ljubeča zamisel! "Greh, ki ga je človekova svoboda vcepila v Božje delo, lahko pokvari, kar si je Stvarnik dobrega in lepega zamislil. Toda tudi prizadet človek, če noče trpljenju še dodajati trpljenja, mora ceniti zaklade, ki jih je Bog zagotovo vtkal vanj, in ne sme dovoliti, da bi ga zavist, ker so drugi zdravi, zasužnjila in potrla. To ni pot, ki bi jo zlahka premagoval, a kdor mu ponuja drugačne poti, ga vara.

V mesecu juliju razmišljamo o tem, kako z Marijinim zgledom do notranje lepote (2)

Lasconi, Tonino. 365 + 1 dan s Teboj, Koper: Ognjišče, 2009. (izbor Čuk M. Korak v globino, Ognjišče (7) 2005, str. 96)

Kategorija: Korak v globino

Podkategorije

Revija Ognjisce

Zajemi vsak dan

Veliko odgovornost nosite vi, ki hočete pisati, pa ne znate ljudi potolažiti. To bi bilo najmanj, kar jim dolgujete. Vaše delo ne sme biti nož, ki reže novo rano in bolečino.

(Emilijan Cevc)
Sreda, 16. Julij 2025
Na vrh